訓練生のS様が、昨年末の12月24日にファーストソロを達成されました。そのときの様子について、S様からお手紙を頂戴いたしましたので、以下ご紹介いたします。
訓練を初めて4ヶ月、ついにこの日が来ました。
「Soloに出る気はある?」との質問に「行きます!」と即答するとBrian教官はヘッドセットを片手にN9853Lを降りていきました。ポケットに入れている物をすべて出すように言い残して。
飛び慣れたRWY 6RからのLeft traffic patternを二回ほど Touch & Go したのち、慣れ親しんだ ACI ハンガーに戻り、水シャワーの祝福を浴びました。当日はクリスマスイブでもあり、最高のプレゼントをいただきました。
その後、初ローカルソロ、初クロスカントリー、学科試験合格と実り多い滞在となりました。
いままで根気強く教え続けてくださったBrian教官、
前回の訪問中、ソロに出そうと帰国直前まで訓練を続けてくださった嶋教官、
多くの経験と知識を基に適宜アドバイスくださる小林教官、
体験操縦のときからお世話になり、丁寧かつ的確なBriefingをしてくださる大薄教官、
第三者的な視点でアドバイスを求む際常にお世話になりManeuvers実施前の安全確認を教えてくださったDavid教官、
カナダでのライセンス取得体験および書き換えについて教えてくださった川上さん、
送迎を担当してくださったBryan Mendiolaさん、Jakeさん、CJさん、
共にいっしょに訓練されている訓練生のみなさん、
そして、一番最初のグアム行きを後押しし、その後も常にサポートし続けてくれた妻に感謝申し上げます。
ひきつづきチェックライドを目指して今後も訓練を続けていきたいと思います。
----------------------------------------------------------------------------------------------------
After four months of training, this day had finally come.
"How would you like to go fly solo?"
"I would love to go fly solo!"
With that, my instructor Brian packed up his headset and left the N9853L,telling me to empty out my pockets before I go.
I took off from Runway 6R to do two touch and goes in the left traffic pattern.
Upon my return to the ACI hanger, the water showers were awaiting me.
It was Christmas eve, and this turned out to be a wonderful present.
During my visit, I also went on my first local solo,my first cross country flight, and passed the written exam,making this trip an extremely productive and meaningful stay.
My thanks go out to the following people:
Brian, who has patiently and enthusiastically taught me thus far;
Shima-san, who, during my previous visit, had tried up until the last minute to train me to go fly solo before my flight back to Japan;
Kobayashi-san, who has given me numerous advices from his deep repository of knowledge and experience;
Osuki-san, who had flown with me on my first introductory flight, and has always given me in-depth but concise briefings;
David, who I turn to consult for advice from a different perspective, and who has taught me the importance of doing checks before maneuvers;
Kawakami-san, who has told me about his experience in getting a license in Canada, and then transferring to one in Japan;
Bryan Mendiola, Jake, and CJ, who has always safely drove me back to and from the hotels;
all the trainees that I have had the opportunity to work with;
and lastly but never the least, to my wife who first took up the idea of visiting Guam, and has always supported me in fulfilling my dream to come true.
With the goal of passing the check ride in mind, I hope to continue on with my training.
コメント